Capella Viridimontana

Home / Capella Viridimontana

Capella Viridimontana

new

Muzycy

new

Joanna Klisowska – sopran

studiowała w Akademii Muzycznej w klasie prof. B. E. Werner. A następnie ukończyła kurs śpiewu barokowego pod kierunkiem C. Ansermet (Mediolan) oraz dwuletnie studia podyplomowe z wyróżnieniem w Musikhochschule Trossingen na wydziale muzyki dawnej kształcąc się pod kierunkiem Ch. Hilza i M. K. Kiehr. Sopranistka pracowała również pod kierunkiem znanej polskiej spiewaczki Jolanty Żmurko, a także uczestniczyła w licznych kursach wykonawstwa muzyki baroku prowadzonych przez m.in: G. Banditelli, P.Kooija, B. Schlick, J.Christensena, K. Widmera, S. Prine, L. Brunmayr-Tutz i innych.

W jej dorobku płytowym znajduje się Oratorium Musicum „Der Mensch ein Gottesmörder” L. Mozarta pod kierunkiem Claudio Astronio nagrane dla Amadeus (Włochy) z Bolzano Baroque Ensemble, motety F. A. Bonportiego dla austriackiej ORF z zespołem Ricreation d’Arcadia pod kierunkiem Takashiego Watanabe, Responsoria J.D.Zelenki z Collegium 1704 i Vaclavem Luksem, Close thine eyes – Henry’ego Purcella na sopran i bas z udziałem Petera Kooija.

Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową współpracując m.in z C. Astronio, G. Capuano, M. Creedem, P. Heras- Casado, B. Kuijkenem, L. Ghielmim, V.Luksem, P. Nemethem, P. Neumannem, M. Schuldt-Jensenem, M. Toporowskim, Ch. Toetem, R. Vettorim oraz z zespołami: Accademia della Arcadia, Artsemble, Bozen Baroque Ensemble, Camerata Artemisia Gentileschi, Il Canto di Orfeo ,Collegium 1704, Divina Armonia, Immortal Bach Ensemble SWR Vocal Ensemble, La Barocca. Sopranistka występowała m.in. na festiwalach takich jak: Lucerne Festival, Utrecht Early Music Festival, Festival Ambronay, Rheingau Musik Festival, Wratislavia Cantans, MiTo, Settimane Barocche, Musica e Poesia a S. Maurizio, Festival Hendlowski, Festival Anima Mea, Festival Internazionale di Danza e di Musica Antica, Festival di Musica Barocca di Rovigno, Festival Mozart, Settembre in Musica, Musica Antiqua, Forum Musicum, Maj z Muzyką Dawną.

Marcin Gadaliński – kontratenor

Maciej Gocman – tenor

Ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Umiejętności wokalne doskonalił m.in. na Kursach Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej przy Międzynarodowym Festiwalu Oratoryjno-Kantatowym Wratislavia Cantans, oraz na kursie interpretacji dzieł Claudio Monteverdiego prowadzonym przez Andrew Kinga.

Obecnie na stałe współpracuje z zespołami: Ars Cantus, Collegio di Musica Sacra, Cantores Minores Wratislavienses. Współpracuje również z zespołami Concerto Polacco, Operą Kameralną w Warszawie, orkiestrą barokową Arte dei Suonatori, Występował również pod batutami Martina Gestera, Eduardo Lopez Banzo, Kurta Masura i in.

Od kilku lat z włoskim zespołem muzyki dawnej Cappella Augustana prowadzonym przez Matteo Messori realizuje projekt nagrania na CD wszystkich dzieł Heinricha Schütza.

Ma w dorobku nagranie ponad 20 płyt CD z muzyka różnych epok, liczne nagrania telewizyjne i radiowe. Występował jako solista na wielu znaczących estradach w kraju i za granicą. Koncertował w Europie, Stanach Zjednoczonych i Meksyku.

Krzysztof Mroziński – tenor

Studia muzyczne ukończył w Zielonej Górze. Jest muzykiem o bardzo wszechstronnych zainteresowaniach. Działa jako instrumentalista, aranżer i kompozytor a także wychowawca wielu młodych piosenkarzy Jako śpiewak jest wychowankiem Jerzego Markiewicza, z którym współpracuje od blisko dwudziestu lat. Brał udział jako solista i kameralista w bardzo wielu znaczących projektach związanych z wykonawstwem muzyki dawnej.

Jerzy Butryn – bas

Absolwent wydziału wokalnego PSM II st. we Wrocławiu, obecnie student Akademii Muzycznej im. K. Linpińskiego we Wrocławiu na wydziale wokalnym w klasie śpiewu prof. Bogdana Makala. Laureat I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu II nagrody na Międzynarodowym Konkursie w Kijowie (Ukraina) oraz III nagrody i nagrody specjalnej na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Kownie (Litwa). Uczestniczył w kursach wokalnych w Dusznikach Zdrój, Kursie Intrepretacji Muzyki Kantatowej i Oratoryjnej w ramach Miedzynarodowego Festiwalu „Wratislavia Cantans”, w Kursie Mistrzowskim u prof.Teresy Żylis-Gara, prof. Valeryego Buymistra, prof. Sabiny Martinaityte i prof. Zdzisława Krzywickiego. Koncertował jako solistach w wielu filharmoniach w Polsce.

Ma na swoim koncie wiele koncertów w kraju i zagranicą zarówno z repertuarem oratoryjnym, operowym jak i również muzyki cerkiewnej. Dokonał nagrania partii basowej „Stabat Mater” – Józefa Haydna, „Requiem”- Gabriela Faure oraz utworów Mikołaja Zieleńskiego. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Tomasz Lisiecki – wiolonczela barokowa

Absolwent Akademii Muzycznej w klasie wiolonczeli prof. Stanisława Pokorskiego. W okresie studiów koncertował jako solista z Filharmonią Poznańską i Orkiestrą Teatru Wielkiego w Poznaniu. Stypendysta Ministra Kultury i Sztuki. Wraz z Paderewski Piano Quartett laureat międzynarodowych konkursów kameralnych.

Od 1999 roku związany z poznańską uczelnią jako wykładowca. Zainteresowanie muzyką dawną sprawiło że ukończył studia specjalistyczne w klasie wiolonczeli barokowej Markusa Moellenbecka i Phoebe Carrai na Universitaet der Kuenste w Berlinie.

Henryk Kasperczak – teorba

Absolwent Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu (1990-1995) – wydział muzykologia, Akademii Muzycznej w Krakowie (1993-1998) – wydział instrumentalny – lutnia oraz Holenderskiego Konserwatorium Królewskiego w Hadze (1998-2002) – wydział historycznych praktyk wykonawczych.

Obecnie wykładowca w Akademii Muzycznej w Poznaniu – klasa lutni i historycznych praktyk wykonawczych Jako wykładowca i pedagog przewodzi kursom muzyki średniowiecznej i renesansowej, zasiadając niejednokrotnie jako członek jury. Uczestniczył w wielu projektach oratoryjno-kantatowych oraz operowych w kraju i za granicą prowadzone przez wybitnych, światowych mistrzów: Anthony Rooley’a, Paula Goodwina, Paula McCreesha, Mike Fentross’a, Ryo Terakado i in. Koncertował z polskimi zespołami muzyki dawnej: Altri Strumenti, Arte dei Suonatori, Concerto Polaco, Academia del’Arcadia, Cantores Viridimontani, Collegium Vocale z zespołami niderlandzkimi: muzyki renesansowej Ensamble Con Misura oraz muzyki wspołczesnej Royal Ensamble.

Od 1993 roku pełni funkcję nadwornego lutnisty Zamku Królewskiego na Wawelu gdzie współpracuje z zespołem Floripari owocem której jest m.in. płyta Kędykolwiek teraz jesteś (1996). W 1994 roku założył wraz z Marią Skibą zespół Accademia degli Animosi specjalizujący się w polifonicznej muzyce religijnej XIV i XV wieku, który prowadzi po dziś dzień.

Na przestrzeni lat dokonał kilkudziesięciu nagrań studyjnych, radiowych i telewizyjnych, które doczekały się wydań jako płyty CD i DVD (m.in. cykl nagrań wawelskich w Krakowie i jasnogórskich w Częstochowie).

Michał Kocot – pozytyw

Absolwent OSM II st. we Wrocławiu w klasie organów Andrzeja Garbarka, a następnie Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Józefa Serafina i klawesynu prof. Magdaleny Myczki. W roku akademickim 2012/2013 studiował (w ramach programu Erasmus) w Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Stuttgarcie (organy – prof. Ludger Lohmann, klawesyn – prof. Jӧrg Halubek), a obecnie – studiuje organy na poziomie Solisten-Klasse u prof. Martina Schmedinga w Hochschule für Musik we Freiburgu, kontynuując jednocześnie studia doktoranckie w AM w Krakowie (promotor – prof. Marcin Szelest).

Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2012); w r. 2013 otrzymał nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne.

Finalista Międzynarodowego Konkursu Organowego im J. Kucharskiego w Łodzi (2011), laureat I nagrody na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Organowych we Wrocławiu (2008), I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Organowej J. Alaina w Krakowie, I nagrody i nagrody specjalnej za najlepszą interpretację utworu M. Stedroniana XVIII Międzynarodowym Konkursie Organowym im. L. Janačka w Brnie (2012), II nagrody i nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie utworu patrona konkursu na VIII Międzynarodowym Konkursie Organowym im. M.Tariverdieva w Kaliningradzie (2013), finalista XXVIII Międzynarodowego Konkursu Organowego w St. Albans (Anglia; lipiec 2015).

Swoje umiejętności doskonalił także na kursach improwizacji i interpretacji muzyki organowej i klawesynowej prowadzonych przez takich profesorów jak: Pierre Pincemaille, Julian Gembalski, Gerhard Gnann, Lorenzo Ghielmi, Martin Rost, Krzysztof Urbaniak, Mark Kroll, Zsigmond Szathmáry, Hans-Jürgen Kaiser, Wolfgang Zerer.